søndag, februar 10, 2008

En mors dag

Jeg er kommet så langt i livet at jeg får frokost på morsdagen til tross for at far er på fjellet. Kaffen kokte jeg selv i år, og varmet noen bagles. Resten ordnet Amanda og Eskil før jeg stod opp.


Det var å komme ned fra loftet med øynene igjen. To små varme hender holder fast i mine. Ikke se. Ikke se. NÅ KAN DU SE! Godteri mamma. Blei du gla?

Ja herregud, blei æ ikke gla? Suss og klem. Man må ha et hjerte av stein om ikke dette gleder.

Så dro vi i stallen å måkka bæsj. Masse bæsj. Ei heil trillebåre!

Så tok vi skien fatt. Amanda hadde bokstavkjeks, rundstykker, peanøttsmør, sjokolade med mer i sekken. Vi rasta under et grantre da det begynte å regne.

Nå er vi hjemme og spiser vafler. Gratulerer med dagen alle sammen!

PS: Egil blir nok glad når han kommer hjem og ser at han har vunnet fotokonkurransen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så bra Barbro.
Trivelig å se og få god orientering om morsdagen fra ende til annen.
En minnerik dag, vil eg tro både for deg og ungene.
Hils masse til Amanda og Eskil.
Eg har ikkje vært på ski enda i år, men ligger på tur.
Tenker at tempoet til Amanda og Eskil hadde passa meg.

Hos oss var det tulipaner fra mine barn og ei halv bløtkake heimlaget av Lars.
Alt som det skulle være.

Anonym sa...

Jeg hører det i ørene,
"blei du glad mamma?"
Elin

slettnes sa...

Vel overstått supermorsdag! Fantastisk å få inblikk i dokkers verden! De ongan, altså!

Rakel