tirsdag, september 12, 2006

Vel hjemme fra Island.

av Lars-Bjørn Martinsen, sønn av Bjørg.




Her er noen bilder fra vår tur til Island. Mamma Bjørg, søster Elin og jeg reiste i slutten av august ei uke til øya. Det var mammas høyeste reiseønske. Selv hadde jeg ikke så store forventninger, men det er ett utrolig flott land.




Nord på øya badet vi i Myvatn naturbad. Kokende vann hentet opp fra 2500 meter under bakken, for så å kjøles ned til en behagelig badetemperatur på vel 40 grader.



Det er mye natur og la seg fascinere av. Her er Strokkur, som er lillebroren til den mer kjente Geysir. Geysir er ikke aktiv nå men Strokkur, som ligger like ved, spruter opp ca. hvert 3 minutt. Søylen står 25-35 meter til værs.

2 kommentarer:

slettnes sa...

Takk Lars-Bjørn for innlegget og eg kan bare bekrefte at begeistringen for meg var just slik bilde viser.
Begeistringen var ikke mindre da Strokkur-geysiren skvatt til værs.
Vi sto tett ved og venta på at spruten skulle komme, men overraskelsen var ubeskrivelig tross det.
Island er ei opplevelsesøy.
Meir bilder kommer etterhvert.
Fra en mor som er svært tilfreds med Islandsturen som mine to barn tok meg med på.
Bjørg

slettnes sa...

Nydelige bilda! Klem, Rakel