torsdag, desember 23, 2010

Lillejulaften i Bodø, 2010

Hei store og små i familien.

Dette er Lars-Bjørn, Monica, Maria og Lars + undertegnede som spiste julegrøt med mandel i.
På bordet sto det to pakker som var tiltenkt den heldige mandelen-vinneren.

Grøten med mandelen i var aust opp i en bolle, så blei det "ellet" om hvem som skulle forsyne seg først.
Valget kom på meg. Eg skulle da ause opp grøt til alle. Ja, hva skjedde så.
Mandelen låg i min tallerken.

Bestemor/mors hjerte var da ikke til og styre.
Maria, barnebarnet fikk en egen pakke, mens godteriet blei delt på alle, og marsipangrisen fikk min marsipanelskede sønn.

Kanskje for at mandel-tradisjonen skal holde stand bør ikke slike som eg få mandelen.

En riktig god jul ønsker vi alle, alle.
Ikke minst dere som feirer i Florida. Gleder oss til og høre og se hvordan dere feirer.








Dette fra Bjørg, som tråkket sine barnesko på Slettnes.
(under krigen i sandaler laget av never)

Ingen kommentarer: