søndag, november 07, 2010

Svinkaldt ute!

Hei alle! I takt med at gradestokken presse kvikksølvet nedover, stig antallet minutta eg kose meg med bilda fra i sommar. Her en noen små flash fra ei tante som storkosa seg med en stor tante sin Kim Henning, og en liten tante sin Martin!


Vi møttes alle sammen, med modern i spissen, for krabbefisking i den sørlandske skjærgården:

Øvelsen krabbefiske blei bønnhørlig kombinert med øvelsen isspising! Ho mor og han Martin va på lag:

Ferden gikk videre til Folkemuseet er modern blei transportert rundt i tråd med alle protokolla:

Litt seinar opplevde modern (ho Rønnaug) og eg glassblåsekunsten, og gjett kem som fikk glass?

Videre gikk ferden nordover til molteplukking og møljekalas på Bergly:

Tante Rakel og Kim Henning syntes ei Mack-øl va god kombinasjon tel molta i kveldssola:



Det så ut til at husfrua på Bergly hadde det fint!

Takk for fin sommer, alle som bidro!
Rakel

1 kommentar:

slettnes sa...

Ja den fesketuren utafor Slettnes i blekke stilla, måseskvalder og den eine fesken etter den andre over ripa, heilt utrulig.
En sommaropplevelse som er bålta fast i skallen.
Og møljekalaset va jo prekken over den derre bokstaven.
Eg ser jo han Lars og meg der, glad og møljemett.
Takk for alle som tel har hjelptes.

Hilsen ho i den blåe genseren